Cocktails voor gewichtsverlies – verkort de weg naar een slank figuur!

Systematisch gedronken cocktails uit de blender hebben een onschatbare invloed op de gezondheid en het silhouet! Elke portie smoothie is een aanzienlijke hoeveelheid waardevolle vitaminen, mineralen, antioxidanten en enzymen. Het drinken van cocktails in één keer zorgt voor een energieboost, stimuleert de stofwisseling en bestrijdt overgewicht. Zie hoe je cocktails samen te stellen voor gewichtsverlies!

Eiwitcocktails voor gewichtsverlies

Eiwitcocktails worden bereid op basis van geselecteerde magere melkproducten – melk, karnemelk, kefir, gestremde melk of natuurlijke yoghurt. We kunnen ook een stukje witte kaas, kwark of boerenkaas toevoegen aan de eiwitsmoothie om de voeding en de hoeveelheid geleverd eiwit te verhogen.

Een ander bestanddeel is een bron van koolhydraten, fruit (bv. aardbeien, bessen, kersen, bananen, peren, appels, frambozen, kiwi’s). Noten, zaden, amandelen, graanzemelen en havervlokken zijn waardevolle additieven die de voedingswaarde van de cocktail verhogen. En de smaak zal toenemen: verse kruiden (bv. munt, basilicum), kruiden (bv. kaneel, gember), gedroogd fruit, honing.

Eiwitcocktails kunnen een zeer waardevolle ondersteuning zijn in het proces van gewichtstoename. Ze worden vooral aanbevolen voor actieve mensen omdat ze de spieren ondersteunen en zorgen voor een snellere regeneratie na de training.

Eiwitcocktails:

  • Voeden de spieren;
  • stimuleren de stofwisseling, verhogen de calorieverbranding;
  • geven een gevoel van verzadiging, remmen de honger;
  • dankzij het fruit dat ze bevatten, bieden ze waardevolle voedingsvezels voor afslankende mensen;
  • geven je een krachtige portie mineralen en vitaminen;
  • de regeneratie van het lichaam na de training te versnellen;
  • ondersteunen het immuunsysteem.

Bekijk de ongebruikelijke manier om een slank figuur te krijgen: Snelle Extreme Verbranding Extreem

Eiwitcocktails – recepten

Eiwitcocktail met aardbeien en boerenkaas

We bereiden ons voor: ongeveer 400 ml magere melk, 1 pak boerenkaas, ongeveer 200 g aardbeien, 2 eetlepels tarwezemelen en eventueel 1-2 eetlepels honing. Alle ingrediënten worden gecombineerd en soepel gemengd.

Eiwitcocktail met perziken, kiwi’s en zonnebloemen

We bereiden: een grote mok natuurlijke yoghurt, 2 perziken, 1 kiwi, 2 geschubde zonnebloempitten, een halve theelepel kaneel. Schil het fruit, combineer het met andere ingrediënten en meng het.

Groene cocktails voor gewichtsverlies

Groene cocktails zijn niet alleen een geweldige manier om een platte buik en een snellere stofwisseling te bewerkstelligen, maar ook een effectieve methode voor ontgifting en revitalisering van het lichaam, het opbouwen van immuniteit en het aanvullen van vitaminetekorten.

Groene en bladgroenten zoals broccoli, spinazie, boerenkool, sla, courgette, komkommer, peterselie, rode biet, zuring, selderij, prei, rucola, bieslook, rijk aan antioxidanten, vezels, vitaminen (A, E, K, C, B) en mineralen (ijzer, magnesium, kalium, calcium).

Hoe maak ik groene cocktails?

Elke groene smoothie is gebaseerd op groenten en bladeren, maar om de smaak te verrijken, is het altijd de moeite waard om wat fruit toe te voegen, zoals peer, appel, sinaasappel, watermeloen, grapefruit, kiwi, avocado, druiven. Spirulina, chlorella, groene gerst, kurkuma, lijnzaad en tarwegras zullen ook nuttig zijn in termen van gewichtsverlies, voeding en lichaamsreiniging. Om een vloeibare consistentie te verkrijgen, moeten groene cocktails worden aangevuld met een passende hoeveelheid water.

Groene cocktails voor gewichtsverlies – recepten

Groene cocktail met spinazie, komkommer, selderij en kiwi

Neem ongeveer 150 g verse spinazieblaadjes, 2 à 3 komkommers, 2 stengels selderij, 2 kiwi’s, 2 kiwivruchten. Schil de komkommers en kiwi’s, snijd ze in kleinere stukken. Snij ook de selderij in kleinere stukken. Meng de ingrediënten, voeg ongeveer 100 ml water, een halve theelepel kurkuma en een beetje citroensap toe, meng het.

Groene cocktail met courgette, boerenkool, peterselie en ananas

We zullen nodig hebben: 2 grote handen vol boerenkool, 1 middelgrote courgette, een bosje peterselie, een half vers gepelde ananas. Snijd de courgettes en de ananas in kleinere stukken. Doe alle ingrediënten in een blender, voeg 2 eetlepels lijnzaad en half citroensap toe. We mengen het.

Fruit- en groentecocktails om af te slanken

Ze zijn een caloriearm alternatief voor minder tussendoortjes in de voeding, stimuleren de stofwisseling, stimuleren de spijsvertering door verstopping en winderigheid te voorkomen, zorgen voor de energie die nodig is voor dagelijkse activiteiten, bevredigen de honger en voorzien het lichaam van een heel scala aan waardevolle ingrediënten. We hebben het over groente- en fruitcocktails, die, indien ze permanent op onze kaart staan, sterk zullen bijdragen tot gewichtsverlies.

Groente- en fruitcocktails kunnen worden gebruikt als een licht tweede ontbijt of middagsnack, of als aanvulling op de hoofdmaaltijd, zoals ontbijt of diner. Gewoon een blender en een beetje creativiteit – een breed scala aan groenten en fruit verkrijgbaar in winkels en bazaars geeft ons bijna onbeperkte mogelijkheden om onze eigen cocktailvarianten te creëren!

Laten we bij het samenstellen van groente- en fruitsmoothies proberen de verhoudingen tussen de twee gladjes in evenwicht te brengen, bijvoorbeeld: tot 2 wortelen en 1 biet toevoegen van 2 grote appels. Op deze manier zullen groentetonen niet overheersen over fruitnoten en vice versa. Groente- en fruitcocktails zijn ook de moeite waard om te verrijken met producten met een hoog vezelgehalte (bijv. graanvlokken en -zemelen, zaden, noten, gedroogde pruimen, vitale vezels, etc.), vooral als ze ons als equivalent van een maaltijd moeten dienen.

Kijk eens: Vitale vezels Fibre Select – een basis voor afslankende cocktails

Fruit-plantaardige vermageringsdieetcocktails – recepten

Vermageringsdieetcocktail met rode biet, verse spinazie, mandarijnen en appels

Schil een grote biet en snijd deze in kleine stukjes. Schil een grotere appel en 2-3 mandarijnen en hak ze in kleinere stukjes. Groenten en fruit moeten in een kopjesmixer worden gedaan. Voeg twee handen vol spinazieblaadjes toe. Voeg twee eetlepels roggezemelen (of andere) toe. We mengen ons.

Vermageringsdieetcocktail met selderij, ananas, komkommer, peren en selderij

We bereiden ons voor: 1 grote selderij, ongeveer 1/3 verse ananas, 2 komkommers en 1 peer. Schil de selderij en ananas, verdeel ze in kleinere stukken. Snijd de peer in kleinere stukken. We doen de ingrediënten in de blender. Voeg 2 eetlepels chiazaad, 1 eetlepel havermout, een beetje water, een stukje vers geraspte gember (of een halve eetlepel poeder) en een handvol peterselie of korianderbladeren toe. We mengen de ingrediënten soepel met elkaar.

Kijk hier eens naar: Rangschikking van de meest effectieve afslankpillen

Category: afslankendieet

3 comments

  1. Cocktails zijn zeer nuttig bij het afslanken en ik kan me niet voorstellen dat ik ze op te geven. Het gewicht gaat een stuk efficiënter omlaag. Sinds enige tijd vervangen ze enkele maaltijden, eerste tweede ontbijt of middagsnacks, en nu zelfs diners. Maar om zo’n cocktail tot een voedzame maaltijd te maken, moet hij rijk gemaakt worden – veel groenten, fruit, maar ook veel graanproducten, bijvoorbeeld. Ik voeg er naast vlokken en granen soms verschillende grutten, amarant, rijstcompost, koeskoes, enz. aan toe…

  2. Oregano – ik heb hetzelfde. Het begon onschuldig – ooit vanaf de vakantie wat smoothies, en nu drink ik ze bijna elke dag en het is in het kader van verschillende maaltijden. Onlangs serveer ik mezelf mega voedzame cocktails met lamsvleesgrutten en diverse vruchten, zaden en vlokken – probeer het, deze cocktail stimuleert je stofwisseling de hele dag door en je zult niet zo nu en dan hongerig zijn 😉

  3. Cocktails van de blender zijn goed met het feit dat je er bijna alles aan kunt toevoegen. Met deze grutten is dat een geweldig idee. Ik heb net boekweitgrutten, melk, banaan, amandelen en cacao geprobeerd. Een wonder kwam uit: D.

Laat een reactie achter op Ola89 Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Article by: piotr