L-carnitine om af te slanken – een stof die u zal helpen bij het onschadelijk maken van vet

L-carnitine is te vinden in tientallen uit meerdere componenten en uit één component bestaande afslankhulpmiddelen. De populariteit van deze stof is niet ongerechtvaardigd – dankzij deze stof kan de afbraak van vetweefsel toenemen in kracht, en dat is waar elke persoon die gemotiveerd is om kilo’s te verliezen over gaat. Lees waarom L-carnitine aan te vullen en wat te doen om het met de hoogste kracht te laten werken.

L-carnitine – wat is het en wat zijn de natuurlijke bronnen?

L-carnitine wordt ook wel vitamine BT genoemd, hoewel het niet echt een vitamine is, maar alleen een vitamine-afgeleide. Het wordt op natuurlijke wijze geproduceerd door het menselijk lichaam (gesynthetiseerd uit aminozuren methionine en lysine), voornamelijk geaccumuleerd in de spieren, is ook aanwezig in de lever, nieren, hersenen, hart en andere organen. Naast het feit dat L-carnitine door het lichaam zelf wordt geproduceerd, wordt het ook van voedsel voorzien.

De bronnen van L-carnitine zijn:

  • vlees (schapenvlees, wild, rundvlees, varkensvlees, gevogelte),
  • vis,
  • melk,
  • kazen,
  • paddestoelen,
  • groenten en fruit.

De taak van L-carnitine is het transporteren van vetzuren naar de mitochondriën, zodat deze vervolgens als energiebron kunnen worden gebruikt. Daarnaast speelt L-carnitine een rol in de stofwisseling van koolhydraten en aminozuren en in hormonale processen. Het helpt ook om vrije radicalen te neutraliseren en voorkomt veroudering van het lichaam. Niet zonder betekenis is het ook het positieve effect op het functioneren van de hersenen en het hartspier.

L-carnitine – werking

Hoewel de belangrijkste interesse in L-carnitine suppletie bestaat uit mensen die zich richten op silhouetmodellering, zou deze stof ook interessant moeten zijn voor anderen. Het effect is veel breder dan afslanken en ondersteunende spieren, en dit zijn de belangrijkste eigenschappen:

  • ondersteuning van de hartslag;
  • Het elimineren van vermoeidheid;
  • Verbetering van de mentale capaciteit;
  • antioxiderende werking;
  • ondersteuning van het ontgiftingsproces van het lichaam;
  • verbetering van de mannelijke vruchtbaarheid;
  • invloed op de activiteit van hormonen (waaronder schildklierhormonen, testosteron);
  • ondersteuning van lever en nieren;
  • invloed op het verlagen van het niveau van slechte cholesterol.

L-carnitine voor afslanken

Er wordt veel gezegd over de afslankende eigenschappen van L-carnitine, maar het is de moeite waard om aan te geven hoe deze stof het proces van gewichtsvermindering ondersteunt. Het doet het op verschillende manieren. Ten eerste helpt het om de eetlust te blokkeren. Dit is een zeer belangrijke factor, waardoor het makkelijker is om aan het dieetmenu vast te houden. Als L-carnitine wordt gecombineerd met een ander ingrediënt of ingrediënten met voedingssupplementen, is het effect nog beter.

Ten tweede helpt L-carnitine het lichaam te zuiveren van gifstoffen (dankzij zijn vermogen om zware metalen en andere schadelijke stoffen te binden en te deactiveren en om vrije radicalen te bestrijden). Het is de moeite waard te weten dat een dergelijke ontgifting een zeer belangrijk proces is voor een afslankende persoon. In een gereinigd lichaam is de stofwisseling efficiënter en sneller, de spijsvertering is ook verbeterd, en dit alles maakt het makkelijker om meer gewicht te verliezen.

Tot slot nog een derde aspect over de impact van L-carnitine op het afslanken. Deze stof ondersteunt actief de afbraak van vetweefsel, zodat we in een kortere tijd zich te ontdoen van overgewicht en het figuur te modelleren. De eigenschap van L-carnitine is het verhogen van de stofwisseling en het verhogen van het energieverbruik, wat resulteert in een groter gebruik van reservemateriaal, vet. Het lipolyseproces intensiveert en daarmee wordt het vetweefsel gemakkelijker omgezet in vrije vetzuren, die een “brandstof” kunnen zijn voor de spieren tijdens onze activiteit.

Het is vermeldenswaard dat L-carnitine “zijn ware kracht” onthult op het moment dat we ons wijden aan langdurige lichamelijke activiteit. Alleen dan kan ons lichaam als energiebron naar vetreserves grijpen. Daarom, als we willen dat L-carnitine een effect heeft op ons met een hoog afslankend vermogen, moeten we ongeveer een uur of meer fysieke training na gebruik financieren.

De beste oplossing is aërobe activiteit, in een gematigd tempo, zoals joggen, trainen op een trainingsfiets of orbitrek, aerobics, enz. Het is ook mogelijk om te reiken naar een meer geavanceerde, maar zeer effectieve aerobic training verweven met krachttraining.

L-carnitine – adviezen

L-carnitine kan niet worden ontkend eigenschappen nuttig zijn bij vetreductie, maar aan de andere kant zijn er veel tegenstrijdige meningen over de effectiviteit ervan. Volgens sommige mensen, geeft deze stof geen vermageringsdieetgevolgen, is volledig onverschillig aan het proces van gewichtsverlies, terwijl volgens anderen, het een sensationeel effect heeft – het lichaamsvet wordt geëlimineerd veel intensiever en sneller, en het cijfer bereikt slanke, sportieve vormen.

Waar komen deze uiteenlopende meningen over L-carnitine vandaan? Zeker, de belangrijkste factor in het beoordelen van deze betwiste stof is de manier waarop we het hebben aangevuld en onze andere gewichtsverlies behandelingen.

Ten eerste heeft L-carnitine vrij grote doses nodig (ongeveer 1000-3000 mg per dag) voor een hoge werkzaamheid. Ten tweede moet je regelmatig trainen op hetzelfde moment als het nemen van L-carnitine. Ten derde is ook het dieet belangrijk. Waarschijnlijk negatieve meningen van L-carnitine komen van mensen die weinig wegen, besteden weinig aandacht aan activiteit en dieet. Omgekeerd hebben sporters, zowel professionele als amateursporters, meestal geen bezwaar tegen de L-carnitine, en zijn er zelfs zeer tevreden mee.

L-carnitine – wat is het beste?

Elke L-carnitine kan van groot voordeel voor ons zijn in gewichtsvermindering als we het op de juiste manier doseren en er fysieke training en een caloriearm dieet aan toevoegen. Onlangs, multi-component vetverbranders, die naast L-carnitine hebben andere stoffen versnellen metabolisme, het verhogen van lipolyse, en ook die welke blokkeren eetlust en helpen om te breken met het eten, zijn zeer populair. Deze voorbereidingen raken de onnodige kilo’s met een veelvoud aan kracht.

Silvets is een afslankpreparaat, dat L-carnitine tartraat bevat. In deze vorm is L-carnitine meer biologisch beschikbaar, wat betekent dat het meer door het lichaam kan worden gebruikt om de vetverbranding te stimuleren. De effecten van het afslankende effect van L-carnitine worden versterkt door een aantal andere ingrediënten waarover u hier kunt lezen.

Rate this post

Category: afslankendieet

8 comments

  1. Ik heb een ambivalente houding tegenover l-carnitine, aan de ene kant geeft het iets en aan de andere kant mist het iets. Het onderdrukt de eetlust een beetje en versnelt de afname van het lichaamsvetgehalte. Ik heb echter geen spectaculaire effecten opgemerkt.

  2. MickeyMouse – omdat het het beste is om l-carnitine te combineren met andere stoffen voor reductie. Ik was er blij mee. Tegelijkertijd neem ik groene thee extract en piperine. Echter, de basis voor mij zijn trainingen – in een week minstens 4 ongeveer een uurtje aerobics. Als iemand niet van aerobics houdt, omdat het vermoeiend of saai lijkt om op een trainingsfiets te trappen of een uurtje door het park te rennen, dan raad ik een oortelefoon en een interessant luisterboek aan – er is geen betere manier 🙂 De tijd vliegt mooi, er zijn geen opdringerige gedachten “ik wil niet meer gaan” of “hoeveel nog”…. 😉 Ik raad het aan.

  3. Probeer l-carnitine suppletie te combineren met een goede Multi-element vetverbrander, en u zult zien welke mega effecten het geeft! Natuurlijk heb ik het niet over training, want het is duidelijk: D

  4. Ik stel een set van: capsaïcine, l-carnitine, cafeïne. Het werkt voor mij. Ik neem deze samenstelling voor de sportschool, en na de sportschool wat proteïneshack, isotoon, en dan is het gewoon een goede voedingscollage 🙂

  5. Thermogenen met l-carnitine zijn koel. Ik zou ook tyrosine willen toevoegen. Het is zeer nuttig en naar mijn mening werkt het goed samen met l-carnitine. Ik beveel tyrosine vooral aan wanneer iemand klaagt over het gebrek aan levensenergie en motivatie om te trainen. Voegt een krasje toe. Met behulp van tyrosine en l-carnitine ben ik in een hele mooie trainingscyclus gesprongen en heb ik uiteindelijk al het ongewenste vet laten vallen.

  6. In Silvets zitten naast l-carnitinetartraat ook stimulerende middelen – guarana, groene thee en thermogenen – capsaïcine en piperine. Ik neem al 3 weken en ik ben erg blij. Koel stimuleert en onderdrukt de eetlust. De eerste effecten zie ik al in het uiterlijk van het silhouet

  7. alle supplementen zijn slechts een aanvulling. Voor mij is de sleutel lichamelijke oefening. Ik heb een vriendin die iemand aandrong dat ze na de l-carnitine gewicht zou verliezen en ze slikte de l-carnitine dag na dag in, maar ze deed helemaal niets aan beweging. En met geweld heeft ze geen kilo verloren. Ze vertelde me erover, ik realiseerde me alleen aan haar dat het werkt met de inspanning, dat na het nemen van een uurtje rennen of zwemmen of wat ze daar maar wil……. Ze deed haar grote ogen en zei dat ze geen tijd had om te oefenen en dat ze op zoek zou gaan naar andere pillen. Goede patiënt 😉

  8. Ik neem L-carnitine in tabbladen plus aminozuren en groene koffie om te drinken en ik ben erg blij met deze set 🙂 Training – 3 keer per week gymnastiek 1,5 uur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Article by: piotr