Witte moerbei om af te slanken – schijnbaar een veel voorkomende plant met waardevolle eigenschappen!

Witte moerbei, die al eeuwenlang in Europa wordt geteeld, is een plant met veel waardevolle gezondheidseigenschappen. Het bevat, onder andere, sterke antioxidanten, bevordert een goede spijsvertering en darmwerk, het kan ook nuttig zijn in het gewichtsverlies proces. Chinese vrouwen gebruiken ook moerbeiboomcrème voor huidverzorging, omdat het een witmakend effect heeft, wat helpt om de huidtint te egaliseren. Lees meer over witte moerbei!

Wat bevat witte moerbei?

Deze bladverliezende boom is op vandaag op veel continenten te vinden. Het is niet alleen in Azië te vinden, maar ook in Europa, zowel in Amerika, Afrika en als op de eilanden in de Stille Oceaan. De boom wordt tot 15 meter hoog, zijn vrucht, eetbaar en zeer zoet, lijkt op de vorm van een braambes. Moerbei komt in verschillende variëteiten voor, met zwarte, rode, violette en roze moerbei, maar de meest voorkomende soort is witte moerbei.

Moerbeivruchten bevatten een grote hoeveelheid eenvoudige suikers – fructose, glucose, sucrose, maltose. Daarnaast zijn er een aantal vitaminen en andere voedingsstoffen die een gunstige invloed hebben op de gezondheid. U vindt hier onder andere vitaminen A, B en C, calcium, kalium, ijzer, magnesium, fosfor, zink en koper, aminozuren, alkaloïden en anthocyanen.

Naast eetbare en smakelijke vruchten worden ook moerbeibladeren gebruikt, vooral de bladeren die rijk zijn aan belangrijke lichaamsverbindingen, zoals thiamine, niacine, riboflavine, pyridoxine. Moerbeibladeren, die al lang in de volksgeneeskunde worden gebruikt, versterken het lichaam, hebben een ontstekingsremmende werking, beschermen de nieren en de lever. Thiamine helpt bij de bestrijding van voedingsstoornissen en doorbloedingsstoornissen, riboflavine heeft een gunstig effect op het gezichtsvermogen en niacine op het zenuwstelsel en de mentale processen.

Witte moerbei – eigenschappen

Een van de belangrijkste kenmerken van moerbei is het hypoglycemische effect, dat bestaat uit het beperken van de suikeropname en het verlagen van het gehalte in het bloed. Om deze reden is het vooral aan te bevelen voor diabetici, maar ook voor degenen die willen afvallen.

Bovendien vermindert moerbei dankzij zijn anthocyanengehalte het cholesterol- en triglyceridengehalte, waardoor het risico op atherosclerose en coronaire systeemziekten tot een minimum wordt beperkt. Het is ook nuttig bij de behandeling van hypertensie, normaliseert de hartfunctie, ondersteunt de bloedcirculatie, bevordert de regeneratie van het hele lichaam, en dankzij de inhoud van quercetine heeft het ook een beschermend effect op cellen, celmembranen en DNA. Anderzijds heeft het door de aanwezigheid van niacine een positief effect op het functioneren van de hersenen en het zenuwstelsel en kan het zelfs bijdragen aan de preventie van de ziekte van Alzheimer.

Witte moerbei blijkt ook nuttig te zijn in de strijd tegen kortstondige ziekten zoals zwellingen en wonden, of ziekten veroorzaakt door bacteriën. Mulberry blad extract heeft ontstekingsremmende eigenschappen, dus het is niet verwonderlijk dat het in de traditionele Chinese geneeskunde wordt gebruikt om hoge koorts te bestrijden. Tot slot zijn de waardevolle flavonoïden in de plant verantwoordelijk voor het verwijderen van vrije radicalen uit het lichaam, terwijl andere belangrijke verbindingen de werking van het spijsverteringsstelsel verbeteren, het lichaam zuiveren van giftige stoffen, de darmfunctie en het legen van processen regelen, de lever en de nieren beschermen.

Witte moerbei en afslanken

Moerbei kan een belangrijk hulpmiddel zijn in het gewichtsverlies proces. Dit is te wijten aan het feit dat het tot op zekere hoogte voorkomt dat koolhydraten omgezet worden in glucose, waardoor ze onverteerd blijven en uit het lichaam worden uitgescheiden. Als gevolg hiervan kan de plant een effect hebben op het verminderen van de vorming van lichaamsvet, terwijl het bloedglucosegehalte wordt gestabiliseerd.

Witte moerbeivruchten zijn een rijke bron van vitaminen en mineralen die belangrijk zijn voor de gezondheid, ze bevatten ook weinig calorieën, dus we hoeven ons geen zorgen te maken over overmatige gewichtstoename. Bovendien verbeteren pectine en tannines de darmperistaltiek en vergemakkelijken ze de darmverplaatsing, wat niet onbelangrijk is bij veel mensen met overgewicht, en dragen ze ook bij aan de onderdrukking van de eetlust.

Moerbeivruchten bevatten veel belangrijke en waardevolle ingrediënten, ze zijn ook verfrissend en zeer smakelijk, maar er bestaat geen twijfel over dat de bladeren van deze plant veruit de meest gezondheidsbevorderende eigenschappen hebben. Ze remmen vooral de afbraak van koolhydraten en hun omzetting in glucose, wat leidt tot een kleinere absorptie van suikers, en dus de productie van vetweefsel, dat wordt gevoed met glucose. Witte moerbeibladeren verminderen niet alleen de suikerconcentratie, maar ook de cholesterolconcentratie, beschermen de levercellen tegen beschadiging, hebben ontstekingsremmende, diuretische en zuiverende effecten.

Witte moerbei – hoe te eten?

Fruit kan natuurlijk rauw, eventueel in de vorm van verse sap, of gedroogd worden gegeten. Ruw fruit kan gebruikt worden voor het maken van gelei en jam, wijn en tincturen, maar ook voor het bakken en desserts. Gedroogd kan een uitstekende aanvulling zijn op yoghurts, ontbijtgranen, salades, cocktails, koekjes of als een op zichzelf staand tussendoortje.

Recentelijk zijn witte moerbeienthee, witte moerbeientheextracten met kaneel in zakjes en witte moerbeien in tabletten en capsules zeer populair. Al deze producten kunnen gemakkelijk worden gekocht in online apotheken en gezonde levensmiddelenwinkels.

Category: afslankendieet

2 comments

  1. Ik heb sinds kort moerbeiboom gedronken, ik heb gemerkt dat het de honger een beetje vertraagt en het verlangen naar snoepjes vermindert. En de spijsvertering na afloop lijkt beter te zijn. Ik ving het idee op van het drinken van moerbei van mijn grootmoeder die het drinkt met diabetes: D

  2. Thee alleen werkt niet met mijn overgewicht. Ik heb er meer dan één geprobeerd en niet twee. Ik heb mezelf ingesteld op megaeffecten en de schaal werd op zijn plaats gefixeerd. Maar tegelijkertijd maakte ik een aantal voedingsfouten en deed ik geen enkele activiteit. Pas toen ik leerde om verschillende vormen van gewichtsverlies te combineren is er iets veranderd. Het drinken van kruiden combineer ik met supplementen voor gewichtsverlies, aan dit dieet, een beetje beweging. Alleen al deze behandelingen samen gaven me resultaten – ik ben 12 kg minder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Article by: piotr