Cocktails en sappen voor immuniteit – 8 manieren om uw lichaam op natuurlijke wijze te versterken

Hoe verhoogt u de immuniteit van uw lichaam? Verharden? Een dagelijkse portie buitenverkeer? Voedingssupplementen voor versterking? Of misschien specifieke voedingsmiddelen die het immuunsysteem stimuleren? Alle methoden zijn effectief, en hoe meer behandelingen u gebruikt, hoe beter het resultaat! Vandaag geven we u 8 manieren om cocktails en sappen te gebruiken voor weerstand, die, als ze in uw menu zijn opgenomen, zullen bijdragen aan een uitgebreide versterking van het lichaam, revitalisering en verhoging van de beschermende barrière tegen ziekteverwekkers.

Cocktails en sappen voor immuniteit – waarom zou je ze bereiken?

Een afname van de immuniteit is een veelvoorkomend probleem, dat soms het gevolg is van ziekten, infecties, farmacologische behandelingen (bijv. antibiotica), maar steeds vaker het gevolg is van niets anders dan een ongezonde levensstijl. Immunodeficiëntie kan niet alleen worden beïnvloed door een slecht dieet of het gebruik van stimulerende middelen, maar ook door een gebrek aan lichaamsbeweging, te zelden uit te gaan in de frisse lucht, vermoeidheid en het leven onder constante stress.

Een eenvoudige en effectieve manier om het lichaam te versterken is het introduceren van sappen en cocktails van groenten, fruit en kruiden, die stimulerende eigenschappen van het immuunsysteem hebben. Het is de moeite waard te weten dat vloeibare mengsels de essentie zijn van waardevolle stoffen die aanwezig zijn in bepaalde grondstoffen (vitaminen, mineralen, enzymen, flavonoïden, zwavelverbindingen, anti-inflammatoire en antimicrobiële stoffen). Daarnaast worden sappen en cocktails zeer goed geabsorbeerd in het spijsverteringskanaal, en de ingrediënten die erin zitten, kunnen volledig door het lichaam worden opgenomen.

Cocktails en sappen worden ook ondersteund door het gebruiksgemak. Het drinken van een kopje sap van rauwe bieten, een portie brandnetelsap of een glas cocktail van selderij, broccoli en spinazie is veel gemakkelijker dan het eten van deze grondstoffen.

Weerstand tegen sappen

Zwart klittenbandsap voor weerstand

Zwart klittenbandsap kan worden gemaakt met een sapcentrifuge of kan worden gekocht in een gezonde voedingswinkel. Zwart klittenband is een echte krachtpatser op het gebied van toenemende weerstand. Het versterkt de afweermechanismen van het lichaam, helpt schadelijke micro-organismen te bestrijden en remt ziekteprocessen. Deze groente bevat waardevolle polyfenolen en zwavelverbindingen, het is ook een bron van ijzer, kalium, zink, calcium, fluor, magnesium en vitamine C, A en B. Dankzij antioxidanten ondersteunt zwarte raap de bescherming van cellen tegen beschadiging, dankzij ijzer voorkomt het bloedarmoede. Het is ook de moeite waard om de reinigende, ontstekingsremmende en hoestverlagende effecten te vermelden.

Wildrozensap voor weerstand

De wilde roosvruchten worden rond september geoogst. Als u erin slaagt deze grondstof in uw bezit te krijgen, kunt u er persoonlijk sap van maken of, zo niet, dan kunt u gebruik maken van kant-en-klare producten. Wilde roos is een van de planten met een recordgehalte aan vitamine C, wat een belangrijke steun is voor het immuunsysteem. Het bevat ook B-vitaminen, vitamine E, A en K, mineralen, carotenoïden, flavonoïden, organische zuren en tannines.

Regelmatige consumptie van rozenbottelsap zal niet alleen de immuniteit van het lichaam verbeteren, maar zal ook een gunstig effect hebben op het cardiovasculaire en spijsverteringsstelsel. Het zal ook nuttig zijn in de strijd tegen verkoudheid, luchtweginfecties en urinewegaandoeningen.

Lees ook: Kruiden voor weerstand

Bietensap voor weerstand

Rode bietensap is op grote schaal verkrijgbaar in supermarkten en winkels, maar door het feit dat deze drank eenvoudig en snel te bereiden is (biet wordt in de sapscheider gegooid en kant-en-klaar) en de grondstof het hele jaar door beschikbaar is, is het de moeite waard om het met de hand te bereiden. Direct na het persen spreken meer waardevolle stoffen voor zelfgemaakt en drinkbaar bietensap dan in gekochte sappen.

Bietenwortel bevat een krachtige pool van waardevolle elementen voor het lichaam, en deze zijn: vitaminen C, A, E, B, B, K, ijzer, kalium, magnesium, calcium, fosfor, zink. Het is ook rijk aan betanine – een pigment met antioxiderende en immuun ondersteunende eigenschappen. Bietensap versterkt de immuniteit, verlicht de verkoudheidsverschijnselen en helpt ontstekingen te bestrijden. Daarnaast ondersteunt het de ontgifting van het lichaam, ondersteunt het het cardiovasculaire systeem en voorkomt het bloedarmoede.

Granaatappelsap voor weerstand

Granaatappelsap kan met de hand worden geperst (het vruchtvlees wordt in een goed gesloten plastic zak geplet en vervolgens de zaden van de vloeistof gescheiden) of met behulp van een fruitpers. U kunt ook kant-en-klare granaatappelsap in een fles kopen. Of het nu gekocht is of thuis, het is de moeite waard om granaatappelsap te gebruiken bij immuunstoornissen, omdat deze vrucht enorme hoeveelheden antioxidanten bevat, die de cellen beschermen en het afweersysteem van het lichaam tegen ziekten versterken.

Naast antioxidanten bevat granaatappel ook vitamine C, E, B, magnesium, kalium, fosfor en bioflavonoïden. Het versterken van het immuunsysteem en het revitaliseren van het lichaam is niet alleen het domein van sap, maar ook van granaatappelzaadextracten die in veel voedingssupplementen aanwezig zijn (bijv. in meercomponentencapsules tegen Cistus Plus resistentie).

Cocktails voor weerstand

Avocado, kiwi, appel, spinazie en peterselie cocktails

Avocado’s, kiwi’s, appels, spinazie en peterselie zijn uitgerust met een krachtige mix van fruit en groenten, wat een zeer waardevolle ondersteuning zal zijn bij de reconstructie van het immuunsysteem.

Was 1 avocadovrucht en schil van de schil, doe hetzelfde met 2 kiwi’s. Was 1 grotere of 2 kleine appels en verwijder de zaadnesten, laat de schil achter. Doe avocado’s, kiwi’s en appels in een blender. Voeg 2 handvol verse spinazie en een handvol peterselie toe. Mengen en klaar.

Cocktail van chokeberry, banaan, biet en groene gerst

Chokeberry is een van de favoriete fruitsoorten in de strijd tegen de zwakke immuniteit. Het bevat enorme hoeveelheden antioxidanten, die celdegeneratie voorkomen en het immuunsysteem stimuleren. De andere ingrediënten van de cocktail zijn ook rijk aan antioxidanten.

Doe 2 handvol chokeberry’s in een blender. Giet 2 eetlepels jonge groene gerst. Schil grote bieten en grote bananen en snijd ze in kleinere stukken. Vlot mengen.

Cocktail van gedroogde cranberry’s, appels, knoflook, honing, gember en kurkuma

Deze cocktail is een ware fusie van zogenaamde natuurlijke antibiotica, die zal bijdragen aan het versterken van het lichaam en het efficiënter voorkomen van verkoudheden, ontstekingen, aanvallen door virussen, schimmels en bacteriën.

Plaats twee in vieren gesneden appels zonder zaadnesten in een blender. Voeg 2 handvol cranberry’s, 3 teentjes knoflook, 2 eetlepels honing, een halve theelepel gemalen gember (of een stuk verse geraspte gember) en een theelepel kurkuma toe. Mengen en drinken.

Cocktail van grapefruit, sinaasappels, honing, broccoli en boerenkool

De samenstelling van citrusvruchten en groene groenten is een stierenoog voor verzwakte immuniteit. Deze cocktail voorziet uw lichaam van een hele reeks vitaminen en mineralen en sterke antioxidanten.

Bereid ongeveer 5 deeltjes van ruwe broccoli en 5 bladeren van boerenkool. Schil de grapefruit en de sinaasappel en verdeel deze in kleinere stukjes. Doe de ingrediënten in een blender en voeg een lepel honing toe. Moment van mengen en cocktail voor weerstand klaar.

Controleer ook: Thuis geneesmiddelen bij verkoudheid

Category: dieetgezondheid

7 comments

  1. Interessante voorstellen 🙂 Ik zal mijn slechte weerstand zeker proberen. Het is genoeg dat iemand niest in mijn aanwezigheid en ik heb een koude klaar 😉 Vroeger had ik een goede immuniteit, maar na de zwangerschap was er een soort van mega zwakte en ik besloot de zaak op te pakken. Ik ben deze constante infecties en slechte gemoedstoestanden beu.

  2. Alexa38, ik had hetzelfde na de zwangerschap. Mijn moeder’s mengsels hielpen me – cocktails, siropen, sappen, voornamelijk van producten die zelfs in dit artikel voorkomen. Mijn advies is om geduld te hebben. Weerstand komt niet van dag tot dag terug, het duurt enkele maanden om het volledig te herbouwen. Maar het is het waard 🙂

  3. Ik heb een zeer lage immuniteit na de ziekte. Ik probeerde met cocktails, maar mijn enthousiasme om ze te doen was snel voorbij. Hoewel het snel gedaan is, had ik op de een of andere manier geen tijd of inventiviteit om dagelijks producten samen te stellen. Nu is het tijd om de kant-en-klare sappen uit te proberen. Aanbevelen jullie er een aan? Ik zoek er een die snel en effectief zou werken

  4. @ Gochamika Wat betreft de sappen, de sappen in dit artikel zijn effectief, zou ik goji bessensap en brandnetelsap toevoegen. Wat cocktails betreft, heb ik de andere kant op. Ik ben benieuwd naar nieuwe recepten, of ik regel mijn eigen recepten, kies producten en maak cocktails. Het maakt me gelukkig 😉 Al klaag ik ook niet over te veel tijd.

  5. Ik ben het eens met de vorige spreker over gojibessen. Ze zijn uitstekend geschikt voor weerstand. Ik eet ze echter in hun geheel (gedroogd) en niet in de vorm van sap.

  6. U hebt deze sappen zo gemaakt dat ze bestand zijn tegen wat in winkels met bioproducten onmeetbaar is. Onlangs heb ik bijvoorbeeld acerolasap en bramensap gebruikt – voor het herfst-winterseizoen een briljant ding. Ik werd zelfs één keer niet ziek.

  7. Voor mij is het belangrijkste voor mijn immuniteit een gezonde voeding, gebrek aan stimulerende middelen en beweging. Een gezonde levensstijl is precies dat. Ik drink sappen en cocktails als toevoeging, soms gebruik ik ook supplementen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Article by: piotr