Effectief snel 10kg afvallen met behoudend effect

Effectief en snel gewichtsverlies is geen gemakkelijke taak. De meeste mensen die geprobeerd hebben om deze kunst te doen hebben ofwel een drastisch dieet of een moorddadige oefening, en zelfs als ze erin geslaagd zijn om het gewenste effect te bereiken, in veel gevallen, na enige tijd het gewich teruggekeerd is naar zijn vroegere niveau. Hoe snel verliest u dus 10 kg en vermijdt u het yoyo-effect?

10 kg per maand of twee weken? De snelste is niet altijd het meest effectief!

Bijna iedereen droomt ervan om gewicht te verliezen zonder dat er grote offers moeten worden gebracht. Wat meer is, veel supplement fabrikanten beweren dat het genoeg is om een specifieke voorbereiding te nemen om dit soort dromen in een korte tijd en zonder dieet of lichamelijke activiteit waar te maken. Ondertussen moet gewichtsverlies bewust, systematisch en verantwoord worden benaderd. Te intensief en snel afslanken beschadigt niet alleen het hele lichaam, maar zal ook vrijwel zeker het yoyo-effect veroorzaken. Hoewel het ideale cijfer ongetwijfeld een doel is dat bepaalde offers waardig is, heeft het geen zin om het tegen elke prijs te proberen te bereiken.

Het gaat niet alleen om negatieve gezondheidseffecten, maar ook om een onesthetische kijk op verslapping van de huid en vooral om onverwachte resultaten na afloop van de behandeling. Als we bijvoorbeeld als gevolg van een zeer streng dieet in twee weken 10 kg verliezen, dan zal ten eerste de stofwisseling in deze tijd aanzienlijk vertragen en zal het lichaam overschakelen op de opbouw van reserves, en ten tweede, na afloop van de behandeling, zullen de ontbrekende voedingsstoffen worden gewaarschuwd, wat resulteert in een constant en intens gevoel van honger. Vanaf hier is het slechts een stap naar eten zonder matiging en snelle gewichtstoename.

Als je dat niet wilt, is er een geleidelijke, verstandige en doordachte afslanking, een zorgvuldig geplande strategie om nieuwe eetgewoonten in te voeren en in stand te houden en constante lichaamsbeweging. Het klinkt waarschijnlijk niet spectaculair, maar alleen op deze manier kunnen we relatief snel (bijvoorbeeld 10 kg in 2 maanden), en bovenal permanente effecten bereiken.

Effectief gewichtsverlies dieet 10 kg

Of we het leuk vinden of niet, maar dieet is de basis van het gewichtsverlies proces. Het is niet waar dat als u een geneesmiddel of supplement inneemt, u ongestraft snoep kunt eten en tegelijkertijd gewicht kunt verliezen. En het gaat niet over honger, zelfs niet om de hierboven beschreven redenen. Het is een kwestie van het implementeren van een aantal basisprincipes van een nieuwe voedingsstijl. Allereerst moet een dieet voor snel gewichtsverlies een gevarieerd dieet zijn. Er zijn tal van caloriearme producten die de traditionele producten kunnen vervangen en je hoeft geen honger te lijden of monotoon te eten.

Deze omvatten een verscheidenheid aan grutten, havermout en graanproducten van volledige vermaling, magere zuivelproducten, mager vlees en vis (bij voorkeur gekookt), groenten en fruit, zaden, noten en zaden.

Hoe verliest u 10 kg in korte tijd en zonder het yoyo-effect? Hier zijn enkele belangrijke principes:

  1. U moet het menu zorgvuldig plannen voor de hele week, categorisch niet alleen maar iets eten en toevallige dingen.
  2. Je moet vaker en minder eten, bij voorkeur 5 kleine maaltijden per dag. We eten heel langzaam, op deze manier voldoen we sneller aan de honger en verminderen we het aantal calorieën dat we assimileren.
  3. U mag niet tussen de maaltijden door eten.
  4. Eten moet rijk zijn aan vezels, wat het gevoel van verzadiging veroorzaakt en ook de spijsvertering reguleert.
  5. Het menu mag niet ontbreken aan grote hoeveelheden rauwe groenten en wat fruit.
  6. Het ontbijt moet zo genereus mogelijk zijn, terwijl de laatste maaltijd, die niet later dan 4 uur voor het slapen gaan wordt genuttigd, zeer bescheiden moet zijn.
  7. Je moet veel drinken, water, eventueel vruchtenthee of groene thee, natuurlijk zonder suiker.

Wat te eten om gewicht te verliezen:

  • Groenten – zeer belangrijk in het gewichtsverlies proces, omdat ze vezels bevatten, die de snelheid en kwaliteit van de stofwisseling positief beïnvloeden, zijn ook laag in calorieën, en zorgen voor een gevoel van verzadiging. Het kan kool, broccoli, bloemkool, komkommers, groene bonen, courgette, sla, paprika’s, tomaten, soja zijn.
  • Fruit. Hieronder vallen echter bananen, druiven, dadels, dadels, vijgen, granaatappels, kiwi’s, peren en gedroogde pruimen, die een hoge glycemische index hebben en in beperkte hoeveelheden moeten worden geconsumeerd. In plaats daarvan kunt u vrijelijk aardbeien, frambozen, bramen, kersen, appels, bosbessen eten. Tot slot zijn er vruchten die direct gewichtsverlies ondersteunen omdat ze de eetlust onderdrukken of zelfs de vetverbranding stimuleren. Deze omvatten grapefruit, ananas, papaja en cactusvijg.
  • Laagverwerkte volkoren- en volkoren graanproducten. Volledig gemalen brood, bruine of wilde rijst, ongebrande grutten – lam, gerst, boekweit.
  • Zuivelproducten – natuurlijke yoghurt, kefir en karnemelk zonder smaak en magere en halfvette kwark, magere melk.
  • Vers en onverwerkt vlees, bij voorkeur mager. Kip, kalkoen, konijn, rundvlees, wild, kalfsvlees, lamsvlees, bij voorkeur gekookt of gebakken zonder vet of met een minimale hoeveelheid gezonde olie.
  • Vis, bij voorkeur vers, gebakken in folie of gestoomd met groenten. Ze zijn gezonder dan vlees, rijk aan eiwitten en bevatten veel essentiële onverzadigde vetzuren.
  • Zaden, pitten en noten – ze bevatten veel vezels, waardoor ze de stofwisseling effectief versnellen en tegelijkertijd het proces van vetverbranding ondersteunen.
  • Plantaardige vetten, bij voorkeur in de vorm van olijfolie, lijnolie of kokosolie.
  • Water. Een dieet voor snel gewichtsverlies kan niet zonder een grote hoeveelheid water, ongeveer 2 liter per dag.

Wat niet te eten om gewicht te verliezen:

  • Wit brood. Hoogverwerkt meel bevat geen vezels, vitaminen of mineralen, maar wel zogenaamde lege calorieën.
  • Snoepjes. Dit is niet alleen een enorme hoeveelheid suiker, maar ook transvetten en alle schadelijke additieven.
  • Lekkere kazen, yoghurts, karnemelk. Ze bevatten ook grote hoeveelheden suiker en diverse smaakversterkers.
  • Vette soepen en sauzen behandeld met bloem en room.
  • Gebakken en gepaneerd vlees, vooral in zogenaamd diep vet.
  • Gezouten vlees en delicatessenproducten.
  • Zeer verwerkt voedsel – alle soepen en sauzen in poeder, muesli, chips, vlokken, sticks, ook halffabrikaten, gevuld met conserveermiddelen, met veel zout en transvetten, conserveermiddelen en dergelijke. Helaas behoren ook producten die “fit” of “light” worden genoemd tot deze groep.
  • Fastfood – authentieke calorische bommen, met alle ingrediënten die obesitas in de hand werken – suiker en zout in grote hoeveelheden, ongezonde vetten.
  • Zoete en koolzuurhoudende dranken. Alcohol. Ze zijn zeer calorisch en stimuleren de eetlust.

Oefeningen om gewicht te verliezen – hoe kan ik de vetverbranding versnellen?

Sommige mensen voelen zich misschien teleurgesteld, maar het dieet, hoewel het de basis is voor gewichtsverlies, is niet alles. De optimale oplossing is om een passend dieet te combineren met een lichaamsbewegingsprogramma en bovendien om zichzelf te helpen met een kwalitatief goed supplement. Op deze manier bereiken we ons hoofddoel – 5, 10 of zelfs 15 kilogram verliezen.

Bijvoorbeeld, aërobe training is nuttig bij versnelde vetverbranding. Het is geen harde training, het vergt niet veel inspanning, het is eerder matig veeleisend, praktisch voor iedereen. Om effectief te zijn in gewichtsverlies, moet het ongeveer een uur duren. Als je de effecten van het verbranden van kilo’s wilt vergroten, is het de moeite waard om kracht en aërobe training te combineren. Dit kan er zo uitzien: 20 minuten oefeningen met hantlami, en dan 40 minuten op een stationaire fiets.

De beste manier om lichaamsvet te verbranden is intervaltraining, bestaande uit afwisselend meer of minder vermoeiende oefeningen, bijvoorbeeld het verweven van een ultrasnelle sprint met een matig tempo lopen. Het is echter een zeer intensieve training, eerder bedoeld voor mensen die al actief zijn in de sport.

Hoe snel gewicht te verliezen 10 kg – suppletie

Zoals reeds vermeld, vereist een afslankende behandeling een doordachte strategie, alleen dan zal het effectief zijn. De basiselementen van deze strategie zijn voeding, lichaamsbeweging en een goed geselecteerd supplement, dat een ondersteunende rol speelt.

Het kan een goede kwaliteit, bewezen thermogenen zijn, een vetverbrander op basis van natuurlijke ingrediënten. Dit type voedingssupplement is bijvoorbeeld Fast Burn Extreme, dat de eetlust onderdrukt, de stofwisseling stimuleert en de vermindering van opgeslagen lichaamsvet versnelt. Door consequent alle andere elementen van ons plan toe te passen, zullen we zeker in relatief korte tijd het verwachte effect van een slank figuur bereiken.

Category: afslankendieetvoedingssupplementen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Article by: piotr