Hoe gewicht te verliezen na de zwangerschap? Enkele tips voor jonge moeders

Een grote groep vrouwen worstelt met het verlies van overgewicht na de bevalling. Fysiologische veranderingen bij zwangerschap en de overtuiging, al eeuwenlang geworteld in de overtuiging dat het noodzakelijk is om anders te eten gedurende deze tijd, veroorzaken dat in plaats van de aanbevolen 8 – 10 kilogram, veel meer gewicht. Hoe snel gewicht te verliezen na de zwangerschap? Lees dit artikel!

Wanneer moet ik beginnen met afslanken?

Voordat we beginnen, is het de moeite waard om de vraag te beantwoorden waarom we eigenlijk willen afvallen. Als we echt veel gewicht hebben en we voelen ons er lichamelijk en geestelijk slecht over voelen, moeten we handelen. Als aan de andere kant de wens om gewicht te verliezen uitsluitend wordt gedicteerd door de mode voor een platte buik en de figuur van een hanger bevorderd door sociale media, is het beter om te overwegen of het spel de moeite waard is.

Als we eenmaal een beslissing hebben genomen, moeten we vrijwel onmiddellijk van start gaan, maar zeker niet in de kraamtijd. Dit is een tijd waarin het in de eerste plaats noodzakelijk is om krachten te regenereren en natuurlijke mechanismen te laten werken. Bij de geboorte van een baby verliezen we 4 tot 7 kilogram aan gewicht en 3 tot 5 kilogram in de kraamperiode. Dan, echter, is er niets om op te wachten – hoe eerder we aan gewichtsverlies na de zwangerschap, hoe gemakkelijker we van onnodig gewicht af te komen.

Op geen enkel ander moment is het lichaam van de vrouw zo toegewijd aan het wegwerken van de extra kilo’s als een paar maanden na de geboorte. Dan stopt de hormoonstorm en versnelt de stofwisseling. Maar wees voorzichtig – als je 9 maanden zwanger bent geweest, geef jezelf wat tijd om het yoyo-effect te vermijden.

Dieet na de zwangerschap – hoe snel gewicht te verliezen

Zoals bij elke gewichtsverliesbehandeling is de basis een goed uitgebalanceerd dieet, met de belangrijkste voedingsstoffen in de juiste verhoudingen. Het dagelijkse menu moet daarom bestaan uit rauw fruit en groenten, volkorenbrood, grutten en rijst, mager vlees en vis, melk en melkproducten. Het gaat erom het lichaam te voorzien van vitaminen en mineralen, calcium en goede eiwitten, omega zuren en vezels. Een voedselrijk en caloriearm dieet is nodig voor zowel moeder als baby als we ze borstvoeding geven.

Vermijd vet en gefrituurd voedsel, wit brood en snoep, hoog bewerkte voedingsmiddelen, overtollig zout, sterke thee en koffie. Als je honger hebt tussen de maaltijden door, in plaats van snoep of het verdedigen van frieten, moet je naar gezonde snacks grijpen, zoals rauwe groenten of fruit, noten of zaden. Tegelijkertijd moet je veel koolzuurvrij water drinken, wat niet alleen het lichaam zuivert en de stofwisselingsprocessen versnelt, maar ook de eetlust vermindert.

De manier van eten is erg belangrijk. Maaltijden, iets kleiner in volume, moeten regelmatig worden gegeten, 5 keer per dag om de 3-4 uur, de laatste niet later dan ongeveer 19. Voor het slapen gaan kunt u een glas melk of kruidenthee drinken. Regelmaat en het niet eten tussen de maaltijden door is van groot belang om een plotselinge toename van het glucosegehalte en een vertraging van de stofwisseling te voorkomen. Harmonieus, systematisch gewichtsverlies, geeft veel betere eindresultaten dan een beperkende hongerstaking, die gevaarlijk kan blijken voor de gezondheid, vooral tijdens de periode van herstel van de zwangerschap tot het oude evenwicht.

Controleren: Hoe snel gewicht te verliezen 10 kg

Hoe om gewicht te verliezen na de zwangerschap – fysieke activiteit

Borstvoeding is de basisactiviteit die zowel de baby als de moeder meetbare voordelen biedt. Het is een uitstekende methode om de stofwisseling en het gewichtsverlies te stimuleren. Het volstaat om te zeggen dat de productie van voedsel alleen al betekent dat het lichaam 300 calorieën per dag besteedt.

We kunnen daar echter niet mee ophouden en het gaat er niet om dat we een moorddadige opleiding moeten volgen. De gemakkelijkste manier om naar buiten te gaan is door te wandelen, wat de modieuze manier is om met een rolstoel te lopen. Als we elke dag sportschoenen aantrekken en elke dag naar buiten marcheren, krijgen we een dubbel voordeel – we zullen veel calorieën verbranden en onze peuter zal heerlijk zuurstofrijk zijn. En als je kind een beetje groeit, kun je een fietszitje kopen en marsen inruilen voor fietsen.

Er zijn ook oefeningen met het kind, zoals yoga of pilates om het kind op te tillen of te zwaaien. Dit is een perfecte oplossing voor moeders die niet veel uit huis kunnen komen, evenals oefeningen met hantlami, die zeer effectief zijn in het verbranden van vet. Tegelijkertijd mogen we de rust en, ondanks alles, een goede nachtrust niet vergeten, wat de goede werking van het lichaam en de stofwisselingsprocessen zeker ten goede komt.

Hoe kan ik na de zwangerschap gewicht verliezen aan de maag?

Helaas blijft de zwangerschap niet zonder lichaam en figuur. Het is vaak het geval dat zelfs als het oude gewicht weer op het oorspronkelijke gewicht wordt teruggebracht, de onooglijke uitsteeksel van de taille niet kan worden verwijderd. De belangrijkste oorzaak van abdominale obesitas na de geboorte is het uitrekken van rechte buikspieren tijdens de zwangerschap. Als we de groei van vetweefsel en het verlies van stevigheid van de buikcoatings willen voorkomen, moeten we ervoor zorgen dat de spieren terugkeren naar hun oorspronkelijke staat.

Het belangrijkste is natuurlijk een goede voeding, maar even belangrijk en noodzakelijk zijn oefeningen, niet alleen klassieke buikspieren, maar ook oefeningen waarbij alle buikspieren betrokken zijn. Elke keer als we ons dit herinneren, zelfs wanneer we een activiteit doen, laten we een eenvoudige oefening doen van afwisselend uitrekken en losmaken van de buik. Laten we proberen het tijdens het lopen naar binnen te trekken, het zal ook onze uitstraling krijgen.

De buik kan ook met een ruwe spons gemasseerd worden, warme en koude douches afwisselend toepassen, goede lotions gebruiken. Dit alles verbetert de bloedcirculatie en daarmee de stevigheid en esthetiek van de huid. Tot slot is het de moeite waard om elastisch, goed aanspannend ondergoed te dragen –body of slipje, dat voorkomt dat de buikschelpen loskomen.

Lees ook: Hoe snel gewicht te verliezen van de maag

Je moet nadenken over waar je aan moet denken na de bevalling…….

Afslanken na de bevalling zal ongetwijfeld gemakkelijker zijn als je aan je lichaam denkt terwijl je al zwanger bent. In tegenstelling tot berouwvolle meningen, waar je niet te veel moet eten tijdens de zwangerschap, en zeker niet naar ongezonde producten moet reiken, zelfs niet als je zo’n “hebberige tussendoortjes” hebt. Elke extra reep is een overgeprogrammeerde hoeveelheid calorieën en opeenvolgende gewichtstoename, die later moeilijk van de hand te doen zijn, en “eten voor twee” is een verouderde en schadelijke mythe.

De permanent geïntroduceerde gezonde eetstijl, zowel tijdens de zwangerschap als later, zal ons niet alleen in staat stellen om na de bevalling weer een slank figuur te krijgen, maar ook om het nog vele jaren te behouden.

De redactie beveelt aan:

Rate this post

Category: afslankendieettraining

One comment

  1. Het is waar dat het het beste is om kort na de geboorte te beginnen met afslanken. Ik heb een vergelijking tussen mezelf en mijn zus. We zijn bijna op hetzelfde moment bevallen, ze nam de kracht bijna 2 maanden na de geboorte, en ik deed niets in termen van gewichtsverlies. Een jaar is verstreken, ze is terug op haar oude gewicht en geniet van een super lichaam, en ik heb een gewicht van 10 kg en een band op de buik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Article by: piotr