Vetverbranding – vademecum voor afvallers

Vetverbranding is een proces dat zich in verschillende tempo’s voltrekt, afhankelijk van de mate van overgewicht, de individuele conditie van het lichaam, maar vooral van de stappen die we nemen op het gebied van voeding, lichaamsbeweging en supplementatie. Wilt u meer te weten komen over goudmethoden om de vetverbranding te stimuleren en het gewicht twee of drie keer sneller te verminderen? Lees ons vademecum voor afvallers!

1. Vetverbrandingstraining

Er zijn veel tegenstrijdige meningen over vetverbrandingstraining. Sommige mensen bevelen cardio (aerobics) oefeningen aan, anderen denken dat het de moeite waard is om te reiken voor krachttraining, anderen denken dat niets de effecten van intervaltraining kan vervangen. Het blijkt dat iedereen een beetje gelijk heeft. Het hangt er allemaal van af in welk stadium we zijn in gewichtsverlies en wat voor soort activiteit ons lichaam het beste reageert op een bepaald moment.

Bijvoorbeeld, een persoon met overgewicht die tot nu toe geen sport heeft gespeeld en die 4 keer per week 40 minuten cardio sessies op een loopband heeft gedaan, zal een groot en relatief snel verlies van lichaamsvet opmerken. Aan de andere kant mag een persoon die nu al twee jaar op een vergelijkbare manier oefent, geen of minimaal gewichtsverlies registreren.

Als je de vetverbranding zoveel mogelijk wilt versnellen, moet je altijd “op de hoogte zijn van de omstandigheden die je lichaam stelt”. Het menselijk lichaam heeft dit aan zichzelf, dat het snel gewend raakt aan een bepaalde vorm van activiteit en met de tijd zuiniger omgaat met energie. Het is de moeite waard om uw trainingen te diversifiëren en het niveau van de inspanning geleidelijk te verhogen. Op deze manier houdt u een hoge stofwisselingssnelheid aan en uw energieverbruik zal groot genoeg zijn voor uw lichaam om nog steeds de reserves in de vorm van vetweefsel te bereiken.

Als u een beginner bent, introduceer dan aerobic training (bijv. joggen, aerobics, zwemmen, fietsen, etc.), oefen regelmatig, meerdere keren per week, minimaal 30 minuten, bij voorkeur 45-60 minuten. Train in een gematigd tempo en zorg ervoor dat de hartslag schommelt tussen 60-70% van de maximale hartslag. U berekent de maximale hartslag door uw leeftijd van 220 af te trekken. U hoeft niet te trainen met een pulsometer, maar vergeet niet dat aërobe training niet te intensief kan zijn, wat leidt tot totale ademnood, of te lui en traag, niet resulterend in hartspringen of meer zweten.

Als je al enige ervaring hebt gehad met cardiotraining en je hebt gemerkt dat het stopt met het brengen van resultaten in de vorm van regelmatig gewichtsverlies, is het de moeite waard om krachtelementen te introduceren (bijv. trainingen met hantlami 2-3 keer per week), die de spieren sterk aan het werk zetten, waardoor het energieverbruik toeneemt. U kunt ook gebruik maken van intervaloefeningen, die zeer effectief zijn in het verhogen van uw stofwisseling en het stimuleren van vetverbranding. Intervaltraining (HIIT) kan gebaseerd zijn op elke discipline, de intensiteit en tempowisselingen zijn belangrijk (een bepaalde oefening wordt afwisselend met hoge en matige intensiteit uitgevoerd).

Oefeningen voor vetverbranding kunnen worden uitgevoerd in verschillende cycli en disciplines, het belangrijkste is om ze aan te passen aan uw fitnesscapaciteiten, en als uw lichaam gewend raakt aan training, past u het principe van het verhogen van de intensiteit toe. Het is ook de moeite waard om een dieet te introduceren dat een snelle vetverbranding ondersteunt, waarover u later in dit artikel zult lezen.

2. Dieet voor vetverbranding

Het eerste principe van een vetverbrandingsdieet is het aanzienlijk verminderen van enkelvoudige koolhydraten. Maar verwar de beperking niet met totale eliminatie. Een bepaalde hoeveelheid eenvoudige koolhydraten is noodzakelijk voor de goede werking van het lichaam, omdat ze een brandstof zijn voor onze hersenen of spieren.

Het is belangrijk om de meest ongezonde en verraderlijke koolhydraten op te geven, verborgen in de vorm van snoep, chips, kant-en-klaarmaaltijden, fastfood (die bovendien een heleboel ongezonde vetten bevatten), kleurrijke dranken. Veel betere bron van koolhydraten zijn vruchten, echte sappen of zelfgemaakte desserts.

In een dieet voor snelle vetverbranding is het de moeite waard om plaats te maken voor een eiwit dat de stofwisseling versnelt en dat, om verteerd te worden, een hoger energieverbruik van het lichaam nodig heeft. Ze zullen hier perfect zijn: kwark, kefirs, natuurlijke yoghurt, karnemelk, eieren, mager pluimveevlees, ossenhaas, vis.

Als u betrokken bent bij intensieve vetverbranding vanuit uw eigen lichaam, vergeet dan niet om elke dag vezelproducten (groenten, fruit, volkorenbrood, grove grutten, bruine rijst, graanvlokken, zemelen, granen en zaden, lijnzaad) in uw menu op te nemen. Dieetvezel verbetert de stofwisseling en spijsverteringsprocessen, verhoogt het gevoel van verzadiging en voorkomt bloedsuikersprongen, zodat u hongeraanvallen en het bereiken van extra calorieën kunt voorkomen.

Een andere belangrijke opmerking – terwijl het leiden van een dieet voor vetverbranding, stop niet volledig met vet. Ze zijn ook zeer noodzakelijk voor het lichaam, maar het is de moeite waard om matig te blijven in hun hoeveelheden en alleen die gezondere varianten te bereiken, zoals: goede kwaliteit olie en raapzaadolie, kokosolie, lijnolie, noten, amandelen.

Zie welke producten de vetverbranding uitzonderlijk goed ondersteunen:

  • Chili-paprika’s, in hun geheel of in poedervorm, moeten permanent in het menu worden opgenomen. Ze bevatten capsaïcine en zijn de onbetwistbare winnaar onder de natuurlijke thermogenen. Ze verhogen de lichaamstemperatuur en intensiveren daarmee de stofwisselingsprocessen, wat leidt tot een intensievere vetverbranding door het lichaam.
  • Kaneel – vergelijkbaar met chilipepers, heeft thermogene eigenschappen en verhoogt de snelheid van de stofwisseling. Het voordeel van kaneel is de ongeëvenaarde, intrigerende smaak en veelzijdigheid van het gebruik. Het past perfect bij zowel zoete als kruidige gerechten. Door het vaak in je keuken te gebruiken, vecht je bijna altijd tegen vet!
  • Groene thee – dankzij catechines en polyfenolen helpt het de opname van vet uit voedsel te verminderen, ondersteunt het actief de stofwisseling en verhoogt het proces van verbranding van opgehoopt vetweefsel.
  • Curcuma – deze oosterse specerij heeft een ongelooflijk afslankend vermogen. Het heeft een uitstekend effect op de spijsvertering (ondersteunt de productie van spijsverteringssappen), verbetert de stofwisseling en, het belangrijkste, voorkomt de vorming van nieuwe vetcellen en activeert het proces van verbranding van opgeslagen vetweefsel.
  • Appelazijn – kan een sterke ondersteuning zijn in het proces van vetweefselreductie. Het bevat grote hoeveelheden stoffen die waardevol zijn voor ons spijsverteringssysteem: pectines, nuttige bacteriën, organische zuren en enzymen. Stimuleert de productie van spijsverteringssappen, vergemakkelijkt de vertering van koolhydraten en vetten. Bovendien reinigt het het lichaam van gifstoffen, stimuleert het de stofwisseling, neemt het deel aan het verlagen van de bloedsuikerspiegel en verhoogt het het gevoel van verzadiging. Het maakt ons minder calorieën verbruiken en sneller van vet af te komen.
  • Grapefruits – het is de moeite waard om ze zo vaak mogelijk te bereiken. Ze zijn uitzonderlijk gezond, zeer klein in calorieën en zijn een geweldige remedie tegen overmatige eetlust. Zij ontgiften het lichaam, versnellen het metabolisme en stimuleren de vetverbranding.

Capsules en vetverbrandingstabletten

Je weet al hoe je moet eten en oefenen om de stofwisselingsprocessen te intensiveren en de vetverbranding te versnellen. Er is nog steeds een derde, zeer belangrijke factor dankzij welke de effecten van gewichtsverlies nog sneller kunnen komen, suppletie. Volgens mensen die capsules en tabletten gebruiken die gewichtsvermindering ondersteunen, zijn multicomponent vetverbranders, die een samenstelling van thermogene stoffen en eetlustremmers zijn, de beste oplossing.

Bijvoorbeeld, een van de meest populaire voedingssupplementen voor gewichtsverlies – Piperinox, bevat 5 thermogenen: piperine, bitter sinaasappelextract, gember, cayennepeper en guarana. Daarnaast is er een betrouwbaar chroom in eetlustonderdrukking. Deze twee groepen ingrediënten in één bereiding werken zeer positief – hongerblokkers zorgen ervoor dat we een caloriearm dieet in toom houden en thermogenen zorgen voor een intensivering van het proces van vetweefseldecompositie.

Het is het lezen waard: Rangschikking van vetverbranders

Category: afslankendieettrainingvoedingssupplementen

One comment

  1. Ik ben het voor honderd procent eens over training. Toen ik aan mijn avontuur begon met hardlopen deed ik 30 minuten training en ik kon niet verbaasd zijn dat het gewicht zo snel daalde. Later werd alles echter vertraagd en later stond alles stil. En ik wilde zelfs meer dan 5 kg verliezen, dus ik begon de looptijd elke 3 dagen met vijf minuten te verlengen. Op deze manier bereikte ik bijna een uur hardlopen en wist ik die 5 kg bijna kwijt te raken, er is nog maar 1 kilo over: D

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Article by: piotr